1 dzień szkoleniowy (10 godzin zajęć)
Cele:
1. Przekazanie niedostępnych powszechnie informacji o zasady ochrony specjalnej osób (VIP).
2. Przekazanie szkolonym informacji o zasadach ochrony specjalnej osób w różnych okolicznościach przy wykorzystani różnej ilości agentów ochrony.
3. Nauczenie szkolonych postępowania w trakcie ochrony specjalnej VIP-a, a w szczególności: niedopuszczenie osób trzecich do VIP-a, sposoby tworzenia pierścieni ochronnych i stref bezpieczeństwa VIP-a, określenie niezbędnej ilości agentów ochrony w zależności od rodzaju zabezpieczenia i ich zadania, ustalanie i zabezpieczenie dróg ewakuacji VIP-a, studium przypadku na podstawie wcześniej przygotowanych założeń.
CZYNNOŚCI REALIZOWANE W RAMACH SZKOLENIA:
• Szkolenie teoretyczne w wymiarze 5 godzin
• Szkolenie praktyczne w wymiarze 5 godzin
Treść szkolenia
L.p. | Zagadnienia szkoleniowe. |
1 | Ogólne zasady ochrony specjalnej osób. |
2 | Zasady doboru agentów ochrony. |
3 | Kontrola dostępu do miejsca czasowego pobytu osoby chronionej (VIP-a). |
4 | Sposoby tworzenia pierścieni i strefy bezpieczeństwa. |
5 | Formy i sposoby ochrony. |
6 | Struktura i zadania zespołu ochrony. |
7 | Zasada wymienności funkcji w zespole ochrony. |
8 | Organizacja i zabezpieczenie dróg ewakuacyjnych. |
9 | Ewakuacja VIP-a ze strefy zagrożenia. |
Forma:
wykład, ćwiczenia, studium przypadku
Czynności w ramach szkolenia obejmują:
- Przekazanie szkolonym podstawowej wiedzy o ogólnych zasadach ochrony specjalnej VIP-a, zasad doboru agentów ochrony, struktury i zadań zespołu ochrony.
- Naukę zorganizowania ochrony specjalnej VIP-a w różnych miejscach czasowego pobytu osoby chronionej, postawienia zadania dla poszczególnych agentów ochrony, naukę organizacji kontroli dostępu do miejsca czasowego pobytu VIP-a, organizację i zabezpieczenie dróg ewakuacyjnych VIP-a, bezpiecznie ewakuowanie chronionego ze strefy zagrożenia.
- Wykład z elementami objaśniania podawanych treści, z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, wsparty licznymi przykładami.
- Ćwiczenia z wykorzystaniem multimediów, z elementami zagadnień problemowych, dyskusji, wspólnej analizy, rozwiązywanie problemów pod nadzorem wykładowcy w grupach w celu ugruntowania wiedzy i pozyskiwania umiejętności oraz kompetencji.
- Analiza przypadku mająca na celu zwiększenie aktywności szkolonych oraz stosowania weryfikacji pozyskanej wiedzy w praktyce.
Prowadzący:

Dodaj komentarz