od 4 do 6 dni szkoleniowych
Cele:
1. Nabycie przez słuchaczy wiedzy pozwalającej na analizę, syntezę i wyciąganie wniosków z zaistniałej sytuacji.
2. Posiadanie wiedzy, umiejętności i kompetencji do wypracowania własnych sądów i rekomendacji dla podmiotów politycznych i gospodarczych w zakresie reakcji na zaistniałą sytuację kryzysową.
CZYNNOŚCI REALIZOWANE W RAMACH SZKOLENIA:
• Instruktaż, ćwiczenia praktyczne.
Treść szkolenia
L.p. | Zagadnienia szkoleniowe. |
1 | Pojęcia i istota kryzysu Kryzys, a sytuacja kryzysowa Zagrożenia kryzysowe |
2 | Stany nadzwyczajne, a sytuacje kryzysowe. |
3 | Struktura zarządzania kryzysowego w Polsce na poziomie centralnym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym |
4 | Regulacje prawne dotyczące zarządzania kryzysowego w Polsce |
5 | Organy zarządzenia kryzysowego. |
6 | Administracja zespolona i niezespolona. |
7 | Jakie organy są elementami systemu zarządzenia kryzysowego na poziomie centralnym? |
8 | Jak zorganizowany jest system zarządzania kryzysowego na poziomie gminy, powiatu województwa i centralnym ? |
9 | Zadania podmiotów biorących udział w zarządzaniu kryzysowym. |
10 | Kierowanie w zarządzaniu kryzysowym. |
11 | Gra z udziałem uczestników szkolenia „Działanie Zespołu Zarządzania Kryzysowego (gminy, powiatu, województwa) w określonej sytuacji kryzysowej |
12 | Gra z udziałem uczestników szkolenia „Działanie Zespołu Zarządzania Kryzysowego(gminy, powiatu, województwa) podczas zapobiegania i przygotowania do sytuacji kryzysowej. |
13 | Gra z udziałem uczestników szkolenia „Działanie Zespołu Zarządzania Kryzysowego podczas przywracania sytuacji do stanu stabilizacji. |
Forma:
wykład, warsztaty, gry , metody aktywizujące-debaty „burza mózgów”
Czynności w ramach szkolenia obejmują:
1. Szkolony zdobywa wiedzę pozwalającą zrozumieć istotę kryzysu, rozróżnia pojęcia: kryzys i sytuacja kryzysowa, zagrożenie kryzysowe zna stany nadzwyczajne.
2. Szkolony ma wiedzę o obowiązujących aktach prawnych decydujących o zarządzaniu kryzysowym i ochronie ludności.
3. Szkolony ma uporządkowaną wiedzę o kompetencjach organów na poszczególnych poziomach systemu zarządzania kryzysowego.
4. Szkolony zdobywa specjalistyczną wiedzę w jaki sposób zorganizowany jest i działa system zarządzania kryzysowego w Polsce.
Prowadzący:

Dodaj komentarz